måndag, maj 09, 2011

Lyxhelg

Jag har haft en riktigt härlig helg.

Efter en kall men intressant runda i trädgården i fredags eftermiddag åkte jag hem till G för lite häng, film och white russians. Gött. I lördags tog vi sovmorgon istället för att åka på betessläpp på Jällaskolan. Sen blev det en runda på stan, följd av en middag på Tzatziki. Uteservering i eftermiddagssolen, precis vid vattnet och med fint sällskap. Härligt. Sen gick vi till Uplands för en öl innan det var dags att gå mot UKK för att se Goran Bregovic. Att det var en bra spelning tyckte fler än vi! På plats var även Gs föräldrar och deras vänner. Glad musik som det var svårt att stå still till. Tänk om man nån gång 1) gifte sig och 2) hade ett sånt bröllopsband. Kvällen avslutades sedan med lite mer öl på nation. Och i söndags cyklade vi ju! En fin helg, sanna mina ord.

Gs mamma visade tydligt att hon ännu inte kommit över vad hon tyckte var dålig mat när jag åt lunch hos dom. Hon sa att hon ska bjuda på mat när G tar examen, och då lovar hon att det ska vara mindre smaklöst. "Jag har aldrig lagat så smaklös mat... aldrig... det måste betyda att jag var väldigt spänd!" För att träffa lilla mig? Jag är ju knappast den som lägger märke till hur välkryddad en maträtt är...

Inga kommentarer: