onsdag, oktober 08, 2008

Skärpning

Nej nej NEJ!
På en gång de första negativa tankarna kom förökade de sig snabbt. Jag kom just på mig själv med att argt sitta och tänka att jag borde ha högre kapacitet, jag borde vara smartare, min kropp borde orka mer, min entusiasm borde vara större, jag borde räcka till bättre och klara av allt bättre. Likadant började jag fundera på att ställa in morgondagens kvällsplaner, kan inte sätta ord på varför men det finns nog paralleller till Säkerts låt Det kommer bara leda till nåt ont.
Men NEJ! Det är inte mig det är fel på! Mitt största fel just nu är att jag konstant har dåligt samvete för allt jag inte hinner eller kan, och just det tänket är något jag vill försöka ändra på. Och angående det andra måste jag tuta och köra, annars står jag kvar vid rödljuset och blir påkörd... eller nåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sluta tacka ja till saker. Det är ett råd på riktigt. Det är skitsvårt, men när man väl börjat går det lättare. Finns det inte tid att göra en film blir det ingen film. Så är det och så får det vara.