onsdag, mars 02, 2011

Tack men nej tack

För någon vecka sen skickade jag iväg en hel bunt med spontana ansökningar om sommarjobb på olika museer, slott och liknande. En del tack-men-nej-tack har jag hunnit få, varav det här är det finaste:

Hej Pernilla,

Tack för ditt brev och ansökan!

Tyvärr har vi inte något arbete att erbjuda inför sommaren eller senare!

Lycka till! Du skall hitta med dina fina meriter!

Med vänliga hälsningar

XXX (fint franskt namn som jag kanske inte borde skriva ut här)


Fina meriter och massa utropstecken, jojomen, det känns liksom positivt.

Jag har även fått en intervju nu om en timme. Någon annanstans alltså. Så det är inte bara direkta nej! Just nu ser jag intervjun mest som ett övningstillfälle, eftersom jag inte har alltför stora förhoppningar. Min vän och kursare var där på intervju i måndags och hade fått veta att de har en ledig tjänst men många olika kandidater.

Jag sökte inte till samma ställe som henne trodde jag, just för att jag helst undviker sån "rivalitet", det känns mest jobbigt. Men någon där ringde upp mig igår, efter att ha fått mitt brev "på omvägar". Jag visste inte riktigt vilka olika delar som hör till samma företag, eller vad det kan tänkas heta. Så nu får vi se hur det går!

1 kommentar:

Hanna sa...

lycka till!

och fint med tack men nej tack svar, jag gillart!