måndag, januari 23, 2012

Dilemman

Det här att G handlade i lördags morse, och lät mig skicka med önskemål på lördagsgodis. Och att han gick med på att köpa två 200-grams Fazerchokladkakor (en mjölkchoklad och en mint, eftersom man ska bita av hälften av en bit från varje kaka och blanda i munnen). Och att jag starkt rekommenderade att vi skulle dela båda kakorna på hälften och sen inte röra varandras choklad, men han lät bli. Nu sitter jag här med fyra bitar kvar. Två mjölkchoklad och två mint, förstås. Visst är det okej om jag äter upp dom? Att jag nyss åt dubbelt så många spelar väl inte in? För hade han velat ha mer hade han väl säkrat en mängd choklad och gömt den nånstans, skrivit sitt namn på den, eller slickat på bitarna? Ellerhurvisst?

Sen att han kom tillbaka från affären med inte bara frukost och 400 gram choklad, utan även en fin blomma och fyra trisslotter. Jag vet inte vilket av det som gör honom till den bästa människan, men det måste han nog ändå vara? Trots utgångna pepparkakskolor i byrålådan.

Inga kommentarer: