måndag, januari 23, 2012

Lista 1

Det är svårt att börja med nya vanor. Tex att gå till gymmet, eller att börja titta åt sin gamla blogg igen. För att underlätta starten tjyvar jag därför några listor. Tydligen är jag lite efter med dom, men det vore bara olikt mig att ligga i framkant så vadtusan! 


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Tio år sedan, det var alltså 2002. Då var jag *räknar* 17 år. Ja, vad gjorde jag då? Det är väldigt oklart. Jag gick gymnasiet i Kista iallafall. Jag har förvånansvärt få minnen från gymnasiet, jämfört med låg-, mellan- och högstadiet samt tiden efter gymnasiet. Men där nånstans minns jag att jag hade rött kort hår och röda manchesterjeans. Att jag läste kurserna Dramatisk gestaltning, Kön och identitet och Textkommunikation. Att lärarna i alla andra kurser tyckte att jag pratade för lite men annars var duktig. Och att jag på engelskan höll ett föredrag om Australien som överträffade allas förväntningar. Mest för att jag pratade tror jag, och för att det var roligt. Jag får upp bilder av en pp med bilder från Australien där jag klippt in mitt ansikte. I övrigt minns jag alltså inte något direkt, men det var väl därikring jag hade en crush på en engelsman också? Jag spelade fortfarande mycket klarinett, basklarinett och lite bastuba.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Allra mest jobbade jag på med masteruppsatsen tillsammans med M. Tänk att den blev klar! Och tänk att den lämnade mig helt utan ork. Men skönt att avsluta!

3) FEM SNACKS DU GILLAR:



  • Choklad
  • Cheesecake
  • Morotskaka
  • Bullar
  • Vindruvor! (Puh, nåt nyttigt iallafall)

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Alltså, ganska många faktiskt. Jag klår nog nästan min mamma när det gäller att sjunga till Så ska det låta. Men retligt nog kommer jag inte på nån nu...

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:
  • Betala av mitt studielån, samt övriga lån som familjen har
  • Köpa lägenhet!
  • Ta körkort
  • Inte behöva jobba heltid
  • Kanske operera ögonen, om jag vågade

6) FEM DÅLIGA VANOR:


  • Jag vill pilla på allt. Allt. Klarar inte av hudflärpar eller ögonbrynshår som är felplacerade. Stackars G får stå ut med mig och min pincett. 
  • Jag kan bli väldigt, väldigt låg. Nu har jag börjat lära mig att det kan hjälpa att äta vid såna tillfällen. 
  • Jag rapar ofta, och tycker själv mest att det är roligt/charmigt/imponerande.
  • Jag är otroligt lat när det är något jag inte känner för att göra. Sparar energin tills det gäller, vill jag tänka.
  • Jag har blivit väldigt seg på att svara på mail, sms mm och låter ibland helt bli att svara i telefon. Mest för att jag inte vill behöva ta tag i det som ovanstående innebär, tex fatta beslut eller planera in möten.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
  • Kramas. Alltså, verkligen.
  • Sova
  • Fota och pilla med bilderna efteråt
  • Prata och skratta
  • Promenera

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Stringbikini? Fem stringbikinis? Jag vet inte.

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
  • Kameran
  • Datorerna
  • Sims
  • Jag fick ett pussel av G i födelsedagspresent. Vi har inte hunnit öppna det än, men jag tror att det är en god kandidat. 
  • Nintendo 8-bitars

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Alltså, det är inte ens tio personer som läser min blogg? Men nån av dom kanske.

Just den här listan knyckte jag hos enderadagen!

Inga kommentarer: