tisdag, september 23, 2008

Fattig som en kyrkoråtta?

Nu börjar jag bli rejält trött på att inte ha några pengar. Efter att ha lånat först 300 av vänner för utgång med mera lånade jag sedan 600 av mor min för att köpa kursböcker och betala terminsavgift till kår och nation. Samma dag hittade jag ett brev i postfacket där det stod att man försökt dra autogiro av mitt konto men att det inte gått. Tro fan det när jag hade 18 kronor på kontot. Där rök någon kursbok, men å andra sidan fick SATS sina pengar och jag hamnade inte i något trist trubbel.

Det verkar som att csn-pengarna är på gång iallafall. Det blir spännande att se om dom förstått nu att jag vill ha både bidrag och lån. Av någon anledning stod det på min belopps- och utbetalningsplan att jag bara ska ha bidrag i år; det ligger på 2572 kr i månaden. Att jämföra med min rumshyra som är 2925 per månad. Ehm, jag vill gärna ha lån också, tack.

Jag är förkyld men har inte råd att köpa varken febernedsättande/huvudvärkstabletter eller halstabletter. Ett i-landsproblem förvisso, men ack så bittert.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ett par sorters huvudvärkstabletter som nån smart sjukvårdsperson tyckte att jag skulle köpa fast de inte hjälpte (just då iaf)...kom upp och ta om du vill! kram Emilia