fredag, september 26, 2008

Naae inte okej

Vad är det här?

Plötsligt sitter själv jag här hemma, självvalt för att kämpa med hemtentan, och den senaste halvtimmen har en ledsamhet smugit sig på. Varför då? Var då ifrån? Är det för att jag är ledsen över att inte vara på nåt special-Velvet-jippo ikväll som jag gärna hade velat? Är det en försenad reaktion på alla kläder jag shoppade idag? Är det för att det är jobbigt att plugga? Är det för att jag är sjuk? Det känns lite som en kroppslig ledsnad, utan konkret orsak.

Dessutom har tankar på G också kommit smygande, nu nyss. Nej, jag saknar honom inte och jag vill inte ha honom nu, jag tycker att andra är mer intressanta, och jag är inställd på att spana som fan imorn. Både idag och igår ville mina shoppingsällskap gärna dras till affärer i närheten av Macoteket; igår lyckades jag undvika det, men idag gick vi förbi. Varpå jag konstlat glatt fokuserade blicken överallt utom mot de som stod bakom kassan där när vi passerade. Varför är det så? Jag kan inte påstå att jag har samma känslor längre, men det är väl kanske det att jag tillät honom komma väldigt nära och därför känns det konstigt nu; det är en person som påverkade mig men som jag sen inte träffat mer. Underligt indeed. Varför kunde jag inte bara titta ditåt, som en normal människa, och vinka lite glatt (eller iaf artigt) om han såg mig?

F.ö. har mina hångel börjat hinna ifatt mig. På ICA, meddelanden på fejan osv. Uppsala är en liten stad.

Hur ska jag muntra upp mig själv? Skita i att plugga och gå ut? Nej, det vore dumt. Gå och lägga mig och gå upp 6 imorn? Möjligen. Läsa mera om Nisa från !Kungfolket? Ja, det är väl klokast. Bort, bort dumma ledsamhetskänsla! Jag har ju till och med ätit glass!

Inga kommentarer: