måndag, juni 21, 2010

Fotografiska minnen

Förra veckan var jag nere i källarförrådet och stuvade om lite för att göra plats för en fåtölj jag lånat ut. Då lärde jag mig, den hårda vägen, att det är dumt att ställa flyttkartonger direkt på golvet. En sådan hade nämligen blivit fuktskadad. Självklart var det den kartong som var full av alla gamla foton och skolkataloger.

Igår tog jag tag i att gå igenom allt, som tur var var det inte så mycket som var skadat. Och som tur är ser jag inte längre ut som jag gjorde när jag var tonåring! Med hjälp av bildbevis kan jag konstatera att det var någon gång efter studenten som jag började se hyfsat normal ut; då verkar jag ha vuxit i mig själv och till slut hittat rätt vad gäller hår och kläder. Det var kanske då någon gång som jag slutade att modigt säga "Klipp precis hur du vill!" till frisörerna, för att sedan gå därifrån i diverse underliga frisyrer. Jag har bland annat ett minne av nåt slags sned halvtuppkam. Jisses.

Tack! För att jag lärde mig att lång lugg är rätt. Tack! För att tonårsfinnar försvinner. Tack! För att jag fått bättre klädsmak. Och förresten, vilken tur att man växer i sina vuxentänder - det ser ju för dumt ut med såna jättetänder på sexåringar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahahaha =D vilka härliga bilder du beskriver!! Måste få se dom sen!!
Kram Filippa