torsdag, december 06, 2007

Högmod

Igår skrev jag tentan, den där dom varnat att si och så många brukar få underkänt på. Jag ber till gudarna att jag klarade den, och jag räknar med ett g. Jag svarade på alla frågor, även om jag inte var säker, och för godkänt behövs rätt på hälften. Det borde jag ha klarat, pepp pepp.

Förra tentan fick vi veta resultatet på kl 16 exakt 25 dagar efter att den skrevs, snacka om att läraren väntade till sista sekunden. Vad händer egentligen om man inte fått veta resultatet i tid? Förutom att det blir skitjobbigt för de som har IG och har tenta i nya kursen plus omtenta bara några dagar senare...

För övrigt fick jag vg, japp japp. Gränsen var 26 poäng, jag fick 27. Efter att jag hämtat ut tentan visade det sig att läraren missat att räkna med tre poäng, något hon höll med om när jag pratade med henne - vips hade jag 30 poäng. Inte så långt ifrån maxgränsen 34! Och dessutom var en fråga fånig, så dom två poängen räknas inte. Hehe. Fan vad bra jag är :)

Inga kommentarer: