fredag, april 17, 2009

Frukost

Den där pensionssumman på 4 kronor i månaden kommer nog inte förändras på ett bra tag eftersom det verkar som att jag blir utan jobb i sommar. Nästan tre månader, utan att göra nåt alls? Då kommer jag försmäkta. Eller läsa och fota jättemycket! Tack och lov är det ju två hyresfria månader, så jag överlever även utan inkomst. Det hade varit schysst med lite extrapengar till hösten bara...

Igår var jag på kurs i fototeknik. Den var bra, kanske mest för inspirationens skull. Både den och kamerateknikkursen betalades av mina föräldrar som födelsedagspresent, men om ledaren gör en ny kurs där man är ute och fotar, får konkreta tips efter en avtryckt bild, och sen kanske går tillbaka och bildbehandlar kommer jag nog betala för den. Dags för lite praktik!

Jag vill verkligen ha photoshop nu. Verkligen verkligen. Och klippa mig vill jag göra, ser ut som en lurk nu.

Om tre timmar är det lunch på Ofvandahls, och efter det går bussen till Västerås. Innan dess ska jag duscha, städa i köket, gå ut med sopsorteringen, och helst skicka iväg fler jobbansökningar.

Borde verkligen försöka njuta hämningslöst av helgen nu, för kommande 10 dagar kommer bli en pärs. Hemtenta i den nya svåra kursen samtidigt som vi har lektioner som vanligt, och dessutom en hemtenta i distanskursen där jag inte alls läst allt jag borde ha läst hittills. Klockan 16 respektive 17 på kvalborg ska hemtentorna in, sen blir det kalas! (Och sen är det bara en b-uppsats och ett stort pm kvar till sommar!)

Inga kommentarer: