måndag, april 27, 2009

Tidtjuv

Idag har jag haft mer flyt med hemtentan. Ungefär 6-11 pluggade jag, sen var det föreläsning 12-14. Waste of time! Visst, det läraren tog upp var ganska intressant, men det berörde inte alls hemtentan och då har jag väldigt svårt att koncentrera mig.

Istället tänkte jag på:

- Läraren har inte alls en ring på vänster ringfinger som Elin sa.
- Min vilopus är ca 80. (Det normala är tydligen 72 enligt wikipedia, så då är det inte alltför illa ställt med konditionen kanske)
- Sex
- Robinson
- Vad jag skulle göra om det började spöregna när jag skulle gå hem. Springer man, eller stannar man i skolan och hoppas på bättre tider?
- Samtal som har utspelats, eller som skulle kunna komma att göra det.

Efter dessa givande två timmar satt jag sen kvar i skolan till 19.30. Nu har jag ätit middag och ett kinderägg (hallelujah) och borde plugga mer. Men det tar emot. Kanske inte så konstigt när jag försökt plugga ungefär 12 timmar idag redan. Det kanske blir lite CSI på tv nu istället, och sen ett litet pluggförsök till innan jag lägger mig.

Imorn är det föreläsning igen, med en svår text som ska läsas först.

Det är tråkigt nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska ha låg vilopuls. 80 är ganska högt.

P sa...

Ja jo, en normal person ska tydligen ha 60. Men 72 är genomsnitt. Jag får väl promenera till dig på fredag så jag får lite motion kanske!