söndag, april 26, 2009

Morgon

Jag vaknade upp med en känsla inte helt olik bakishet. Ganska illamående sitter jag här och försöker trycka i mig lite frukost, men det är inte lätt. Jag kunde antagligen ha druckit mer vatten ute i solen igår än jag gjorde, slarvigt. Jag kunde även ha haft lite solskydd på axlarna. Det är lätt att vara efterklok!

Dagens tentafråga: "Stein föreslår att patron-klientrelationer kan analyseras på två nivåer. Vad menar han? Välj två konkreta exempel på patron-klientrelationer i litteraturen, som denna fråga kan betraktas ur. Stöd ditt argument med exempel ur litteraturen." Borde inte vara alltför svårt hoppas jag.

Förutom att vara dagens tentafråga är det även den sista. Sen ska jag bara skriva nåt om alla fem frågor, max två sidor per fråga. Och så ska jag förstå fråga tre, som känns helt jävla omöjlig trots att jag läst litteraturen. Det värsta är att alla är A- och B-frågor, men på trean kan jag varken svara på A eller B. Skittenta.

Inga kommentarer: