fredag, februari 29, 2008

Ämbetsmannakonferens

Förra helgen var det ämbetsmannakonferens, den första jag kunnat vara med på sen jag tog ett ämbete på nationen. I samlad tropp promenerade vi ut till Lurbo där helgen skulle spenderas. Och med samlad tropp menas alla utom två som åkte buss istället.

Vår miljöförman, som arbetar för att förbättra nationens och ämbetsmännens yttre och inre miljö, hade planerat promenaden. Vi gick längs med Linnéstigen, och längs med vägen fick vi diverse frågor och uppgifter att lösa. Leriga men glada kom vi efter drygt två timmar fram till Lurbo. Kvällen ägnades åt middag, öl, brädspel, bastu mm.

På lördagen lekte vi lekar (jag vann Evolutionen, woho!), gick på tipspromenad, hade musikquiz och ölprovning. Innan middagen tänkte vi duscha, men då var varmvattnet avstängt. Det är smärtsamt att duscha i kallt vatten måste jag säga.
Trerätters middag med snaps och sång följdes av en lång och underlig natt med bland annat turer i skogen och feminismdiskussioner.

Några timmar efter att jag drack min sista öl och gick och la mig var det dags för frukost, följt av städning, för att sedan ta bussen in mot stan klockan 12. Det var en spännande helg.

Ibland får man för sig saker. T.ex att man kan hoppa igenom en öppning i en vägg utan att nudda någonstans, och sedan landa på andra sidan. Det gick dock inte. Men det var väldigt många som försökte. Med (iaf i mitt fall) stora blåmärken på framsidan av låren nästa dag.



Det SKA gå!

Inga kommentarer: