torsdag, mars 20, 2008

Far och flyg

Nu far jag snart hem till föräldrarna för lite påsk-komiväg (påskledighet är det ju inte tal om när man fortfarande måste plugga). Efter redovisningar av fördjupningsarbeten i etikkursen hela dan igår såg jag till att tvätta, städa, montera klart badrumsskåpet, dammsuga och skura golv innan jag tumlade i säng (tumlare är en val va?). Nu börjar rummet verkligen kännas rätt, tänk vad lite städning kan göra!

Med till föräldrarna är, förutom kursböcker, min nya fina kamera. Jag hoppas att vi kan lära känna varandra lite bättre när jag är där!

Nästa vecka sätter det igång med tidningen igen, mitt sista nummer.

För övrigt verkar Sicilien-maffian ha slagit till i korridoren. Sophämtningen är ur funktion. Jag undrar hur stort sopberget kommer bli?

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det inte Camorran i Neapel som sysslar med sopor? Ser fram emot intervjuartikeln! ;)