söndag, mars 30, 2008

Sova?

Igår var det dags för Clap to This! på Smålands, en klubb som några av mina nationsvänner dragit igång. Jag har tidigare bara besökt klubben som gäst, men nu var det dags att ta sitt patriotiska ansvar och stå på andra sidan bardisken. Detta gjorde jag i bling-bling-bar tillsammans med Zanna, sjukt schysst. Husets alla skinnmöbler var flyttade dit för en loungekänsla, och som grädde på moset pryddes borden av röda porrlampor. Artist för kvällen var Paragon, han var säkert bra, jag vet inte ens när han var uppe på scen.
Framåt 05 hade vi städat klart efter klubben. Då intogs personalmat och x antal öl. Ölenintaget fortsatte. Vi tävlade om vem som bäst fick plats i en stor kastrull (livsfarligt, plötsligt kan starkare byggda varelser helt sonika lyfta upk kastrullen, vandra iväg med den och placera den (och dess besökare) på någon högt placerad bänk), vi åkte diskbackspulka nedför trappen... Sen tror jag att vi gick till V-Dala för brunch, våffelbuffé är inte helt fel! Efter det följde gårdsmys i vårsolen, fyra (eller var det fem?) goa skedande fyllon på en filt i solen... Vi fick sen för oss att hälsa på Jacob på hans jobb på nåt museum vid Slottet. Dom sålde inget kaffe, och filmen om snubben det handlade om var trist. Vidare till Fågeldammen för lite fika, men det var knökfullt, så vi gav upp. Nu har jag kommit hem, och duschat, och snart kommer Hanna (min ängel) med pizza. Sen ska jag sova. Sen måste jag sova. Klockan är ju nästan 16! Det blev en lång dag idag... öh, igår... ja, justdet. Så är det.

Intelligenta människor handlar i baren:
"Hej, jag har min jacka och så en liten svart väska också" (sträcker fram garderobsbricka)
"Ja, men det här är ju baren."
"Jaha... öh... ska jag gå från andra hållet?" (pekar på andra änden av bardisken)
"Nä, alltså, det här är baren. Inte garderoben. Du måste gå ner för trappan."

Det får tydligen bli en följetong. För många såna samtal. Men sjukt kul var det att jobba, och även personalfesten efteråt. Najsprajs!

Mina ögon svider, gommen är torr och hjärtat slår panikartat. Snart pizza. Snart sova.

Inga kommentarer: