tisdag, mars 18, 2008

Suck och stön

Tokig. Jag blir tokig. Jag upprepar och upprepar all viktig information, ändå får jag flera gånger frågor och förvånade utrop. "Va, skulle vi börja jobba nästa vecka?" Information som jag delger glöms bort med ens och en kvart senare får jag frågor om just precis samma sak. "Eh, ja, jag har läst det mailet. Det var det jag sa till dig förut att jag svarat på." Inom mig väser jag saker som Idiot! Tänk själv! Aaargh! men utåt försöker jag verka lugn och sansad, ungefär som när man pratar med ett litet litet barn. Eller en ko. Snart är samarbetet iallafall över, och det är moroten. Synd att ge upp redaktörskapet, som ju är sjukt kul nu när jag fått lära mig programmet och faktiskt gjort en tidning - inte bara fått leka nåt slags sekreterare, men det är inte värt det om man vantrivs så rejält med den man ska samarbeta med.

Inga kommentarer: