tisdag, maj 20, 2008

Eureka?

En gång var jag på dejt med en kille. Jag tyckte vi kom bra överens och sådär, och vi pratade länge och skrattade mycket. Vi avslutade det hela med en kram.
Senare fick jag veta av min vän, som var vän med dejtens vän, att dejten sagt nåt i stil med "Jag skulle gärna sätta på henne, men hon är inget flickvänsmaterial." (Det var nåt år sen, minns inte den exakta ordföljden.)
Jag tror mig ha kommit på karlars sätt att visa att man är fuckable men inte flickvändmaterial - dejt, lätt och roligt prat, en kram som avslutning. Det är ju ett bra första steg mot ett dejtlexikon, eller?

För övrigt är jag sjuk och ynklig och ensammast i världen. Och dålig på att skriva uppsats. Men innan idag är slut SKA jag ha skrivit ett första utkast på sorg/begravningsdelen. Samt läsa klart Alcestis och nåt av Platon.
Och äta upp de tre godisnapparna jag har kvar, baskemej.

Inga kommentarer: