måndag, maj 05, 2008

Suck

Idag bestämde jag mig för att slutligen försöka få läkartid för min hals och mitt knä. Ringde den husläkare jag gått till tidigare och de skulle ringa upp en dryg timme senare. När de ringde sa de dock att jag inte får komma dit eftersom jag har flyttat. Jag sa att jag inte hade en aning om vart jag hör, då fick jag ett nummer till något husläkarkansli. Där fick jag veta att jag hör till Samariterhemmet, och jag fick välja ett av fyra namn (eh, känns ju lätt?) och fick därefter ett telefonnummer. Telefonkön dit har dock varit fylld varje gång jag ringt.

Det finns ju en anledning till att man hela tiden skjuter upp sånt här...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ju just nu bero på vårdstrejken?

P sa...

Mjo förvisso, kan ju finnas ett samband..
Lika bra att vänta till strejken är över innan jag försöker igen ;)