måndag, juni 23, 2008

Midsommarreview och spännande packning

Långhelgen i skårgården blev helt klart över förväntan. Två fina små stugor på en egen udde precis vid vattnet (är det sjö eller hav när vattnet är bräckt?), vedeldad bastu, världens mysigaste utedass (det är sant!), sällskapsspel (plockepinn är f.ö. ett underskattat spel, vilken koncentration, vilken spänning!), bara snälla och roliga människor, snapsvisor, morgondopp i iskallt vatten... på det hela helt bra alltså. Kom tillbaka till Uppsala vid 18 igår, och som bevis på att vi inte tröttnat på varandra än såg jag, Gustav och Olle på film sen på kvällen.

Nu försöker jag packa, men det är inte helt lätt måste jag säga. Packningen ska funka för en vecka hos föräldrarna, en vecka på Roskilde, tre veckor på tågluff, och sen ytterligare två veckor hos föräldrarna. Knepigt I'm telling you.

Om tiden och pengarna räckte till skulle jag så hjärtans gärna vilja åka till Irland en sväng i augusti också, men det ser mörkt ut. Har ju inte träffat Hendrik sen jag var där 2005, och dessutom är det ett mysigt land som jag ju har lovat mig själv att ge fler chanser...

Hm, dags att ta tag i packandet igen kanske. Bara några timmar kvar tills snäll förälder kommer hit för att skjutsa hem mig, och innan dess bör den giganta högen med grejer och kläder på sängen vara nedpackad, jag vara duschad, kylskåpet rensat och sopor, återvinning och pant itutagna med (dumt att vara den sista att lämna korridoren)...

Tyvärr fick min kamera inte åka med till skärgården, så hä bli inga bilder int.

1 kommentar:

Anonym sa...

Står om tågluffning på svd.se idag.