fredag, juni 13, 2008

Uppsatsen. Process och resultat del 1

Den där c-uppsatsen jag förbannade, hur har det gått med den? Jag satt och skrev från klockan 6 tisdag morgon till 10.30 onsdag morgon, utan att sova. Med avbrott för en stärkande kvällspromenad och intag av diverse föda. Deadline var 08, men både Open Office och den webbaserade databasen för vasmålningar krånglade. Nödlösningar och lån av datorer. Jag skrev världens kanske kortaste och dåligaste abstract, en förvirrad diskussion och en kortfattad sammanfattning de sista timmarna. Läste inte ens igenom hela innan jag skickade in, och vid det laget visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, sova eller vara vaken.

Det löste sig när jag blev medbjuden på lite häng i parken. Tänkte sova där, men det gick inte. Istället blev det osammanhängande samtal, mys, sallad och musik. Klockan fyra hade jag tid hos tandhygienisten. I väntrummet sov jag i princip, och tänkte att jag kunde fortsätta göra det i tandläkarstolen. Men icke. Att ta bort tandsten är inte så avkopplande. Men jäklar vad vita tänderna blir efteråt!

När jag kom hem, fortfarande utan att ha sovit mer än nån minut här och där, hittade jag vänner som skulle äta middag i puben. Alltså blev det pubmat för mig med. Sen letade vi outfits till torsdagens Clap to This, och efter det tv-mys hos Hanna med Men in Trees och Grey's Anatomy. Där nånstans började jag känna att det kanske var dags att sova, så jag gick in till mig. Då hade nog sov-tåget gott, för jag såg på dubbelavsnitt av Sex and the City innan jag till slut tvingade ner mig själv i sängen. Efter ungefär sisådär 40 vakna timmar, lite drygt. Men fan så gott jag sov.

Inga kommentarer: