tisdag, maj 18, 2010

Bal och kalas

Ögonen är trötta och varma efter några långa dagar med lite sömn. Men desto mer skratt. Mellan exjobb och en dammig källare fylls dagarna av vänskap och en alltmer oblyg vårsol.

I fredags förvandlades fredagslyx till förfest till utgång. Utvecklingen gick som av sig själv. En härlig kväll, som dessvärre avslutades med ett missförstånd - vilket (i utvecklingens tecken) ledde till att jag blev låg, och helt plötsligt storgrät i säkert två timmar över allt som hänt på sistone. Trots att jag ju mår bra nu. Irriterande med dessa bakslag, men jag antar att de med tiden avtar i både antal och styrka.

De två ska inte få såra mig mer. Jag gör mitt bästa för att stå emot och skärma av, fokusera på allt det i mitt liv som faktiskt är härligt, bra och spännande.

På lördagen saknade solen all tidigare blyghet och gav oss en riktig sommardag. Efter fika på gården och en vända på stan avslutades kvällen med en rolig vårbal. Härligt sällskap, fantastisk mat, vacker klänning och enorma förväntningar hos samtliga i sällskapet. Efter styrdans runt midnatt och en mellanfest därefter begav vi oss sedan till Göteborgs, där vi dansade in soluppgången. Morgonens regn som sedan väntade (råkade vi dansa en regndans istället? Minnet är lite suddigt...) gav humöret en törn, men jag höll mig åtminstone vaken till pannkaksfrukosten klockan sju. Dagen avslutades (eller, påbörjades?) sedan fint med att jag hittade min borttappade nyckel i soffan jag just tänkt bädda åt mig på. Då gick jag hem och sov istället.

Återstår att se om kommande helg, med karneval i Lund, kan klå den här.

Inga kommentarer: