tisdag, maj 11, 2010

I soliga Barcelona

Sista dagen i Barcelona. Hade definitivt kunnat stanna längre! Fast nu ska jag väl inte säga så, för då ställs nog mitt flyg in pga askmolnet. Jag vill stanna längre, men jag måste komma hem och hinna med allt där också! Så kan vi säga.

Solen skiner och jag tänkte snart promenera till en park i närheten. Göra sällskap med George Orwells 1984 och lite vatten. Sen tar jag nog en strosning ner till gallerian som är byggd på vatten, vad den nu kan tänkas heta. Det var gudomligt god cheesecake på Starbucks där!

Igår spenderade jag förmiddagen på takterrassen, mina försök att utjämna den katastrofala brännan misslyckades dock. Efter en sen lunch med Fanny efter hennes jobb tog vi sedan en långpromenad. Vi gick genom massa små kvarter upp till Sagrada Familia, sedan fortsatte vi till stranden och gick längs med den. (Parallellt med oss gick hela tiden en naken man, exotiskt!) Efter en liten fruktstund på terrassen med vattenmelon och nypressad apelsinjuice tog jag en till liten promenad. På kvällen kom Fannys vänner förbi för lite häng.

Det är najs här!

...
Och angående nedanstående inlägg: happeninget i Köping när jag var där var EM i tynglyftning. Otippat.

Inga kommentarer: