torsdag, juli 05, 2007

Morr fräs grr.

Det finns vissa saker som irriterar mig. Ett urplock av dessa följer nedan:

När folk om och om igen informerar mig om att jag ser yngre ut än jag är, yngre ut än jämnåriga, eller helt enkelt ser yngre än de som är yngre än mig. Ja, hallå, jag förstod första gången - kul att folk kan skämta och ha kul men måste det vara på min bekostnad? Mitt leende når inte ett dugg längre än min yta kan jag informera om.
Till denna punkt hör även övriga negativa kommentaret om mitt utseende (tro mig, den som hittar flest fel är jag själv) samt dylika om min mognad.

Ifrågasättande och tyckande om mitt pluggande, mina framtidsplaner och liknande. Mina val, mina misstag, mitt liv.

Ifrågasättande och tyckande om mitt oexisterande körkort. Återigen, mitt liv och mina val.

Jamen, ojsan, anar jag ett samband? Dra på trissor, den röda tråden verkar vara... jag själv! Summa summarum: säg inget till mig om det bara är elakt eller nedlåtande. Konstruktiv kritik javisst, men försök undvika att trycka ner mig ännu mer för annars kommer jag snart inte upp mer.

Det är baskemej omöjligt att växa om omvärlden bara förminskar en.

Morr fräs grr.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*hytter med näven åt folk*
Jag tycker iofs du ska läsa c-kurs i antiken, eller läsa en fältkurs i arkeologi. Men jag tycker mest du ska läsa vad du själv vill.
Säger jag som jämt sagt att jag ska bli lärare för att folk ska slippa bråka. Jag tänker fortf ta en masterexamen i filosofi i smyg.

P sa...

Veronika: Planen är ju faktiskt i nuläget att läsa antiken c på halvfart, samtidigt som något annat. Det kan ju funka tänker jag, och jag har bestämt fått för mig att det är bra att ha läst upp till c i nåt ämne hehe.
Jag bråkar nog ifs mer med dig om du blir lärare än om du blir en ny, vad hette han nurå, Torbjörn Tennsjö? Äh, filosof iallafall :D

Anonym sa...

Kan förstå din poäng med åldern. Två kollegor (som själva är bra mycket yngre än mig) här på båten gissade, oberoende av varandra att jag var 86:a! Å så var jag tvungen att visa leg när jag köpte snus senast. Jaja, när man närmar sig 40-strecket tar man det nog som en komplimang! (=