söndag, juli 01, 2007

Oengagerad uppdatering i punktform

Har varit utan internet i tio dagar, leverantören har gått i konkurs. Till slut tröttnade föräldrarna så nu surfar vi mobilt via 3. Funkar.

Jag har fått rum på K3:an (Smålandsgården) till hösten. Inte i tredje hand, inte i andra, utan i första.

Jobbet verkar än så länge bra. Pantertanter och sötfarbrorar. Kaffekokning, disk, dusch och hygien, påklädning, inköp mm.

Gårdagen var rolig. Creperia och vin med Fanny och Michaela (vi ses för sällan!) och sen några rockiga öl med Lisen och Tessan. Slutade dock mindre bra då min kavaj försvann. Den var dyr och jag gillar den, så jag hoppas att den låg kvar när dom stängde iallafall. Argheten över kavajen och att jag inte lyssnade på mig själv, tillsammans med det upprörande faktum att det inte fanns någon korv i huset (den var inlåst uppe hos Anneli) resulterade i ett raseriutbrott med svordomar och bankande i allt som bankas kunde tills en sömndrucken mor kom ner och undrade vad som hände.
Damn it, jag vill ha min kavaj. Och korvvattnet var redan kokande och färdigt.

Jag vet inte vad jag ska ge min syster i födelsedagspresent.

Jag saknar Kaspian. Han kan dammsuga nu. Han tar nog efter mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

AAAAH! Jag glömmer titta efter saker till Anneli hela tiden. DUMT!

Ordnungswidrig sa...

Vad kul att du flyttar in på smålands!

Anonym sa...

Hallå! Grattis till rummet. Har inte hört nåt så jag förmodar att du tog det sista. Fusk ;) Jag jobbar som en galning just nu. 5-6 dagar i veckan och ofta hela helger. Men idag är jag ledig. Så skönt!!! Nu ska jag ut i solen och skriva brev. Kram

P sa...

Veronika: Dumt dumt.

Ordnungswidrig: Jupps! Undrar vilka mina grannar blir... men har ju när aupp till dig och Emilia om det är illa ;)

Amalia: Tacktack! Jag var nummer åtta i kön, det fanns fem rum. När Styrbjörn ringde mig sa han att jag kunde välja mellan tre rum - så det borde finnas till dig och den efter också! Dom två är på stormen. Härligt med lite ledighet i allt pengatjänande =)