onsdag, augusti 08, 2007

Ingenmansland

Snart väntar boken jag inte minns namnet på, som är skriven av hon som skrivit trilogin om Valhalla, men först måste ju dagen få sin beskärda del av klagomål.

Den här sommaren, boendes hos föräldrarna, har jag ofta känt mig som fast i ett ingenmansland, eller ett ingenting. Speciellt tydligt blir detta när det gäller dator och teve - föräldrarna tycker att jag ska se på tv och använda internet hos syrran, medan syrran tycker att jag kan använda föräldrarnas. När syrran har besök kan jag inte se på tv (om jag inte vill se med föräldrarna, som väl i princip bara ser på Cops och buskisar) eller använda internet (Den här datorn är PRIVAT som far min sa när dom köpt en ny och skickat upp den gamla datorn till syrrans "lägenhet"), utan är förpassad till mitt barndomsrum, köket, eller ut i det fria. Själv kan jag bara bjuda hit folk om antingen föräldrarna eller syster är borta, för att ha tillgång till kök, tv mm. Så hit blir inga bjudna, inte ens dom som vill. Fast några var ju här när både föräldrarna och syster var iväg samtidigt, så det får duga.

Snart blir det dock lite ordning och reda på mitt liv igen. Plugget börjar, jag ska försöka ta mig i kragen och skaffa ett träningskort, och idag var jag och mamma en sväng till Uppsala med mitt första flyttlass till mitt nya rum. Brödrost, teve, dator och diverse annat väntar på mig där. Nästan allt faktiskt, utom en säng. Borde inte en dylik möbel finnas i ett möblerat rum? Nog för att det är bra med mycket golvyta, men...

Nåväl nu ska jag gå ut i dagens sista sol med en bok, för snart får syster besök. Det är bara att hoppas att föräldrarna går och lägger sig senast klockan nio så att jag får se Project Runway. Ska som sagt bli skönt med en egen teve.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Säg till om sängen. Kan tänkas att den innan hade egen säng, så finns din i en garderob. Säg till Styrbjörn nu, annars kanske du måste köpa en när du flyttar ut.

Anonym sa...

Du får gärna adressändra också, så jag slipper få all din reklam. :)

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen jag har en säng!!! Hjälp!!! Jag tvingar mig till att titta på project runway varje onsdag. trots allt är det det enda jag kräver att få se varje vecka här hemma hos föräldrarna.

Hanna sa...

hoppas du fåe en trevlig helg nu med gott vin!