torsdag, augusti 23, 2007

Nyklippt

Efter en hel sommar av paniktofsar och hårslitning (bokstavligt talat, då mitt hår varit i risigaste laget och knappt gått att reda ut med borste) pallrade jag mig äntligen till en frisör igår. Efter ett tips gick jag till Hårgänget i Stockholm. Hon som klippte mig var ganska ung och hade en skön tuff stil med skarpa drag, kort mörkt hår, svarta enkla tajta kläder, och diverse sjömansaktiga tatueringar över armarna. Hon var trevlig och professionell, men hon lät bli att småprata medan hon klippte och höll på - och jag tyckte det var så skönt. Kanske är hon alltid tyst när hon arbetar, eller så är hon van att läsa av kunders humör och behov.
Frisyren undrar ni? Jo, det blev kortare, som sig bör när man klipper håret, och fick en lugg. Jag trivdes som fan i frisyren igår, men upptäckte idag att jag inte kan få den lika snygg och funky själv. Fast det är ju ändå en förbättring jämfört med hur det såg ut innan, och till stor del är det nog en vanesak. Klurigt tycker jag dock det är med kläder nu, klurigare än vanligt alltså, då jag tycker att hårstilen bara passar till några få av mina outfitsm, om man kan kalla dom så. Men det kan ju också vara en vanesak.


Tydligare bilder på nya frisyren hittas på bilddagboken.

Inga kommentarer: