torsdag, augusti 23, 2007

Skön dag

Idag fick jag finbesök hemifrån. Hanna, min barndomskompis, kom upp med ett tidigt tåg så att vi hann umgås och utforska Uppsala hela dan. Vi strosade runt i det fina vädret och hann både med att se mycket och att uppdatera varann om senaste nytt i våra liv. Vi tittade på slottet, vasaruinerna, botaniska, pelle svanslös hus, carolina, engelska parken och hum c, kyrkogården, mitt rum, domkyrkan med skattkammaren i tornet, universitetshuset, mm. Förutom pastasallad framåt lunch passade vi även på att knata runt i affärer och sen även att äta glass vid ån innan jag följde Hanna till tåget framåt klockan fem.

Sen rätt vad det var befann jag mig på pubrundan för alla nya intisar* i sällskap med Elisabet och Arijeta. Grymt kul att snacka engelska lite och träffa folk från bland annat Frankrike, Italien, Tyskland, England och USA. Klockan tio skulle grupperna (jag hörde att det var ca 300 intisar som deltog i pubrundan) gå vidare till Stockholms, så då promenerade jag och Elisabet hemåt i maklig takt. Skönt att hinna vara med några timmar och öla och umgås lite, men samtidigt komma hem innan elva på kvällen.

Jag känner att mitt medvetande börjar svaja lite, ligger i sängen och skriver och det bidrar väl inte direkt till att hålla sömnen borta.


* internationella studenter i Uppsala

Inga kommentarer: