onsdag, november 21, 2007

Tradidi

Sällan jag orkar logga in här har jag märkt... vad det beror på är väl lite oklarare.

Snart är det sovtajm. Imorgon är det föreläsning som jag missar eftersom det är enda gången min seminariegrupp kunde träffas. Jag ska väl ifs inte klaga då jag missade dagens föreläsning helt på eget bevåg. Men vad gör man om man inte vaknar i tid liksom... Hursomhelst ska vi imorgon göra en enkät och skriva ett missivbrev för en inbillad undersökning. Senast kl 9 på fredag ska det in. Tralala. Tillråga på allt ska en av de tre personerna i gruppen iväg på eftermiddagen. Varför vi helt enkelt inte ses tidigare är för mig en gåta. Orkar jag bry mig? Nej.

I söndags drog en kursare med mig på styrketräning, fria vikter för överkroppen. Kul att testa, men fy vilken träningsvärk. Idag var det aerobics+core och då kändes det fortfarande i armarna, axlarna och magen. Men det är bra, det blir nog fler gånger!
Jag har dock börjat märka att mina höfter inte vill riktigt. Vissa moment i både core, pilates och det egna träningsprogrammet vi körde spänner det till i höfterna (antingen bara en eller båda), det liksom tar emot, och sen känns det som att det hoppar i höften för att jag ska kunna göra klart rörelsen. Inte skönt alls, gör t.o.m ont. Kanske värt att fråga nån om nästa gång jag går till SATS.

På fredag är det fest. På lördag är det fest. Festligt värre. Första december är det damsupé, kan bli kalas. Tralala. Just nu har jag ingen lust alls för nån av tillställningarna, men det kommer nog.

Andra numret av tidningen är på tryckning nu och kommer på posten i början av december. Jag skrev ihop en intervju med avgående och pågående 2q, samt en med nationens nye inspektor. Skrev även ihop en grej med Sven om vad det innebär att vara ämbetsman, plus min ledare såklart. Känns som jag står för hälften av tidningens innehåll, typ.
Det blir spännande att se om nån ställer upp som redaktör, annars blir jag själv nästa termin. Då kan jag skriva ännu längre ledare!

Inga kommentarer: