lördag, november 03, 2007

Bal ikväll

När jag var hemma och rensade saker som varit på vinden återupptäckte jag en tygbit som är så fin. Veronika tyckte att den skulle gå att sy något av, det vore ju synd att bara slänga. Det har nog varit en klänning, som sytts om, och som sett klippts av. Eller något i den stilen. Jag har sån tur att jag känner två blivande textillärare, och en av dom har gjort ett superjobb med att göra om det till en snygg överdel till mig. Som jag ska ha på balen ikväll. Så här såg det ut från början:




Efterbilder följer...
Nu är det nästan dags att börja göra sig respektabel. Balen börjar 17dk, men jag ska upp på Stormen för fördrink en timme innan ungefär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, väntar med spänning på efterbild. Det är ju onekligen ett perfekt överdelstyg till en balklänning. Snyggt!