fredag, juli 30, 2010

Göteborg

Det var för övrigt gött i Göteborg! De första dagarna blev det mest häng - jag och H som tidigare var korridorsgrannar och sågs varje dag hade en hel del att ta ikapp. Filmer såg vi också, Forgetting Sarah Marshall och Repo Men. Det var roligt att se hur fint hon och I bor - och om drygt en månad får jag ju träffa dem igen, fast den gången i Skåne på deras bröllop!

Tisdagen spenderas på Liseberg tillsammans med D och K (också nygift, jag anar en trend?) och ungefär en triljard andra människor som väl hade lockats dit av det fina vädret. Åtta saker hann vi åka de nio timmar vi var där! Fast jag borde kanske räkna med Burger King som en åkattraktion också; även dit var det lång kö i en fålla. På eftermiddagen anslöt även C med sitt goa humör.

En attraktion, Uppswinget, var jag verkligen rädd för (dels på grund av dödsolyckan på en liknande attraktion i Barcelona för några veckor sen, och dels på grund av att den... verkade livsfarlig och äcklig). Trots denna rena skräck som jag aldrig känt på en nöjespark förut - jag trodde verkligen att jag skulle dö - åkte jag den. Jag resonerade att det vore himla trist att stå bredvid och se på när D och K åkte och eventuellt dog, och att dessutom fortsätta leva efter att ha bevittnat detta. När vi åkte spelades U2:s låt With or without you, ganska bisarrt...

Inga kommentarer: