onsdag, juli 21, 2010

Mitt sommarlov

Växer man någonsin ifrån sommarlov? Jag tror inte det. Jag har inte jobbat en hel sommar någonsin, en lyx jag har haft turen att lyckas med.

Tidigt i söndags begav sig föräldrarna iväg på årets mc-semester, Tyskland var tydligen målet. I måndags fick jag sällskap här av min ena syster med familj. Vi har haft några riktiga sommarlovsdagar, så härligt.

Idag rodde vi till Blåsjön och badade där. Mysigt trots att det var så mycket folk... Annat var det när jag var ung! Det var bättre förr! Etc. Efter någon timme började det blåsa upp, så vi bestämde oss för att ro hem igen. När jag skulle sätta ner foten i båten tvärvände jag och gav till ett illvrål. En orm! I båten! Huva. En liten rädd snok förvisso, men fortfarande en orm. Hur kom den dit? J lekte Skansen-Jonas och tog tag i ormen och kastade den i vattnet. Där trivdes den nog bättre. (Som fisken, eh, ormen i vattnet. Höhö.) Nämnde jag att det blåste upp? Det var en liten kamp att lyckas ro båten hem igen, men till slut gick det. Att vi äntligen lyckats komma i land firade vi med att bada igen.

Väl hemma blev det pannkaksmiddag. Efter det har vi plockat hallon och vinbär, lekt och sett lite på tv. Nu sover Kaspian, och en kväll med cheesecake och bär framför några avsnitt av Buffy (syster läser nån sommarkurs om vampyrer) väntar.

Inga kommentarer: