fredag, juli 30, 2010

Och så Ljungby

Det blir lite fel ordning märker jag... Innan Göteborg var jag i Ljungby fredag till söndag för Hs 25-årsfest. På fredagen drack vi som kommit öl och snackade skit - och spanade in Hs och Ss nya förlovningsringar såklart! (Trenden igen, ser ni?! Har det med kronprinsessbröllopet att göra? Eller börjar vi helt enkelt bli vuxna?) På lördagen var det sedan dags för den hejdundrande festen. Jag tror att jag hade någon form av alkoholhaltig dryck i handen från klockan 16 till nästan klockan 4 då taxin kom. Temat på festen var afrikanskt/färgglatt, och förutom salsdekorationerna var alla gäster en sprakande mix av färger. Lekar, middag, dans och kökshäng - en riktigt bra kväll och natt! Eller en bra helg helt enkelt. Det enda molnet (förutom huvudvärk och stress på söndagsmorgonen) var att mina vänner berättade att han tagit bort alla mina vänner (utom tre, kollade dom upp) från facebook (vore inte relationer lättare utan det mediet?). Att han fortfarande hittar sätt att bete sig illa på? Och dessutom inte bara mot mig, utan även mot andra. Vad har dom någonsin gjort honom för ont? Min syster till exempel, vad har hon gjort för att förtjäna att bli borttagen?* Usch vad besviken jag blev. Kan han inte bara bli normal och en trevlig person igen nån gång? Man kan inte sudda ut det förflutna, även om man eldar upp foton eller klipper alla band är det som hänt tidigare fortfarande en del av den man är. Man kan inte göra något ogjort, och man kan inte fly hur länge som helst. Eller vad det nu handlar om, någon sa skam...

* Med reservation för att någon kanske tagit bort honom först... men det känns mer förståeligt. Fast jag är förstås partisk.

1 kommentar:

Veronika sa...

Om du menar Nils så var det jag som tog bort honom. Ren principsak. Hade det tagit slut snällt hade jag inte tagit bort honom. Men vissa personer vill jag inte ha som vän.