måndag, januari 28, 2008

Alltså hallå va

Jag fick en åthutning av min vän, tillika nationens 2q. Han sa bestämt (eller skrev, på msn) att jag inte ska gå utanför dörren om jag fortfarande kan smitta. Det var nog precis vad jag behövde höra. Man försöker ju gärna ignorera problem för att kunna klara saker man förväntas göra. Men nu sa han till mig. Och jag stannade hemma från kursen, trots att ingen annan kunde gå.
Och se! Minuter efteråt gav den halva portion spagetti och köttbullar jag fått i mig ett rejält uttryck. Jag säger bara kramp i magen och stor förbrukning av toalettpapper. Det blir nog till att stanna hemma imorgon också. Ska nog höra av mig och säga att jag inte kan hämta E och G på dagis imorgon...

1 kommentar:

Anonym sa...

magsjuka är skit! smittorisken är inte över fören man varit bra i 48 timmar....

dumma komun säger ajg bara, som jag fattat det har dom räknat om alla las dagar från och med att jag tackade nej till en tjänst, dom sa dock inget om att alla min las tid förvinner.
inget jag informerades om och troligtvis något min chef inte visste heller eftersom det är hon som tror jag ska kunna få fast tjänst snart..
Grrr, detta irriterar mig något enormt, vill ha ett fast jobb. för mig är det frihet, helt galet men så är det.
Hoppas du mår bättre snart!