torsdag, januari 03, 2008

Äntligen!

Snö, snö, massor av snö! Jag är alldeles euforisk och extatisk, och det känns som att min kropp har rensats på ungefär tio kilo slaggprodukter. Jag ber på mina mjukbyxklädda knän att kan bli ännu lite kallare och kanske lite mer snö, och att den försenade vintern får stanna ett tag trots att så många i landet protesterar så snart de första flingorna börjar dala. Snö är bra! Snö är naturligt! Snö är tammefan nåt som hör vintern till!

Direkt när jag kom ner i köket och drog igång radion fick jag det dessutom bekräftat. "En buss har kört i diket mellan Sånga Säby och Nora Bruk, så vägen är avstängd för trafik i båda riktningarna". Ja då jävlar i min låda är det vinter! Så även om jag skulle få för mig att jag vill iväg på utflykt idag, är jag obönhörligen fast. Men det är ju snö! Snö snö snö!


Snöig tomt(e), höhö

Inga kommentarer: