torsdag, januari 17, 2008

Nya vanor?

Jag var nyttig. Hela förra veckan. Jag åt inte godis, kakor, bullar eller nåt alls åt det hållet förrän till helgen. Då köpte jag en godispåse. Och drack vin.

Men under själva veckan, nada. Däremot mycket potatis, grönsaker, frukt, fisk och kyckling. Dessutom joggade jag två gånger (jag! jogga!? man skulle förvisso kunna kalla det Rask Promenad med Inslag av Jogging, men nu ska vi inte vara såna), spinnade en gång, och var iväg på långpromenad två dagar. Helt okej måste jag säga, och det gick så lätt! Mitt nya liv, here I come!

Jag var nyttig. Sen kom Hemtentan från Helvetet.

Det är inte konstigt att jag brukar bli sjuk efter att ha skrivit tentor och hemtentor. Jag tränar inte - jag går knappt utomhus, jag äter slarvig mat och mängder av godsaker, jag sover alldeles för lite...
Igår t.ex. satt jag uppe till framåt tre, men när jag väl la mig för att somna gick det inte. Runt fyra somnade jag, och sen ringde klockan vid åtta och då var det dags att sätta igång igen.

Det kanske dummaste är att jag aldrig verkar lära mig. Om man jobbar hälften så hårt i dubbelt så många dagar måste det väl bli behagligare? Men sånt förstår inte jag.

Nu är klockan snart halv ett på natten. Jag ska skriva upp några saker till, sen är det dags för sängen. Hoppas jag kan somna inatt bara. Sen blir det skriva av imorgon. Hittills har jag bara samlat fakta om begreppen som tas upp, och organiserat och strukturerat lite. Återstår alltså texten, relfektioner, samt egna exempel. I can do that. Hoppas jag. Klockan 16 på fredag är det deadline. Sen är det fylleslag - det är sista kvällen med kk! Efter det måste jag stå i kö och betala inträde till nationerna som vanliga dödliga. Gubevars.

... och på lördag ska jag bakis sätta igång med nästa 7,5poängsuppgift som ska in senast söndag kväll. En forskningshistorik, där jag ser på vilket material som finns om det ämne jag valt för min c-uppsats. Det gäller alltså att välja ett ämne snart. Gubevars.

Jag längtar till måndag klockan 20, då allt är över.

Inga kommentarer: