fredag, augusti 20, 2010

Drömvärld

Jag vaknade upp ur en så oerhört häftig dröm. Den var liksom väldigt mycket som en saga. Jag minns inte jättemycket, men i någon parallell värld fanns det supersnälla jättemän som tog hand om små barn. De var ganska djuriska. Det var massa underliga byggnader, ungefär som i Harry Potter/Alice i Underlandet. Hemligheter. En hiss ner i det gömda. Och jag fick ta del av allt! Det börjar anas i utkanten av medvetandet vad som hände innan det i drömmen, men det går inte riktigt att ta på än.
Sen fick jag rida på en jättes rygg, men först var jag tvungen att vira in mig i blomgirlanger - jag minns inte om det var för att de blev aggressiva annars.
Sen var jag iallafall i den vanliga världen, där det också fanns såna jättar! Man kände igen dom på en skum blick och vi trodde alltid att de var från Nya Zeeland, haha. Pratade konstigt gjorde de också. Jag stod vid busshållplatsen i Bromma med en grön pinne som var från den andra världen, så de jättar/nya zeeländare som var i närheten blev oroliga och lite arga. Jag mest log och var glad, var inte alls rädd utan tyckte snarare att det var ganska spännande.

Kul med drömmar =)

Inga kommentarer: