måndag, augusti 16, 2010

Paparazzipill

Ingen har gått säker idag. Det började med några trafikgubbar som målade ett övergångsställe, fortsatte med alla nationsmänniskor som satt på bibblan för inskrivning och plugg, vidare till byggarbetarna på baksidan. Sen tvingade jag ner G i nationskällaren för att få till en skuggig bild i motljus. I hopp om att hitta lite skarpare ljus lurade jag sedan ner honom i källaren till huset, men där var det rörelsesensorer på alla lampor. Därför placerade jag min söta lilla rumpa på golvet längst in i en liten korridor och G precis i början av den (korridoren, inte rumpan!). Sen försökte vi vara helt stilla tills lyset skulle slås av. T fick hjälpa till att röra sig i korridoren bakom G, så att jag fick det efterlängtade motljuset. Det är svårt att vara still när man fnissar för fullt...

Men det slutade inte där! Med min inte så diskreta kamera i högsta hugg gick jag sedan till ica för att fota E i kassan. Väl hemma kände jag mig inte nöjd med de bilderna, så för någon timme sen gick jag tillbaka för att försöka igen. Då fick jag bevittna hur hon stoppade en tjej som försökte langa folköl till ett gäng småfolk utanför. Spänning i vardagen.

Bildanalysen som jag skickade in igår var granskad och godkänd idag! Hoppas att det ska gå vägen med resten också. Känner mig inte alls nöjd med bilderna från idag - och så saknar jag mitt bra motiv som gått sönder! - men kanske kanske kan de duga för godkänt. För någon komplettering har jag ingen chans till...

Inga kommentarer: