måndag, juni 18, 2007

Morr

Nu är linsskyddet på kameran paj igen. En vecka efter att jag gick (läs: åkte två bussar i dundervärme, sammanlagt 1,5 timme fram o tillbaka med väntetid i solen) till Siba och fick höra att det inte var nåt fel på den. Jävla skitaffär! Ingen service alls.
"Nej jag ser inget fel. Jag kan skicka in den, men om dom inte hittar nåt fel får du betala 500 spänn. Vissa kameror är väldigt skak-känsliga... jaha, har du haft den i två år utan några problem med det? Men är det fel är det säkert pga yttre påverkan, och då gäller inte försäkringen. Har du försäkring förresten, då inkluderas ju allt även yttre påverkan. Men du det finns inget att göra. Den verkar funka bra. Ta hem den och putsa linsen med en putsduk, utan putsmedel. Nej, jag har ingen putsduk tyvärr, den enda jag har är smutsig. Kom tillbaka imorgon om kameran inte fungerar."

Självklart funkade linsluckan som den skulle de sista dagarna som försäkringen gällde. Och nu är det för sent. Inte undra på att kameran inte kan ta skarpa bilder på vissa avstånd när linsen är helt oskyddad.

Aldrig handlar jag på Siba igen. De låga priserna har sin förklaring.

Inga kommentarer: