fredag, juni 01, 2007

Naiv

Jag har en förmåga att hela tiden tänka "bara det här kvar så är jag klar sen". Nästan alltid är det fel; när det man har kvar att göra tar slut måste man ju ta tag i det man inte hunnit göra tidigare.

Tio minuter innan deadline skickade jag in min uppsats. Kan jag slappna av nu? Nej. Tidigast klockan tre idag ska jag gå till skolan och hämta uppsatser. Det vill säga, alla kursares uppsatser. Okej, vi är bara typ tolv eller tretton, men ändå. Uppsatserna ska läsas, och så ska man opponera på en. Och samtidigt planera en presentation av sin egen. Detta ska göras under helgen (får man ens göra så, hrmf), och sen är opponeringen på måndag 10-16 och tisdag 10-13.

Jag vet inte riktigt hur det hela ska hinnas med. Ikväll jobbarjag i puben, imorgon är det avslutning för alla ämbetsmän på nationen, och på söndag borde jag flytta. Och sen är det måndag ja. Hm, jag får väl stå och stampa otåligt strax innan tre, och sen försöka läsa några uppsatser innan jag börjar jobba vid 16.

Inga kommentarer: