fredag, juni 01, 2007

Sovdags

Nu är klockan 03:39. Jag är nästan i princip helt klar med uppsatsen. Jävla perfektionistdrag som får mig att sitta uppe så här länge. Vid 8 bör jag gå upp, så att jag kan finslipa på finslipet jag finslipat nu precis. Sen när jag skickat in uppsatsen lagom till deadline klockan 10 ska jag nog sova ett tag igen.

Det dumma är att jag antagligen bara kan få G på kursen, oavsett hur det går med uppsatsen. Varför anstränger jag mig? Varför är det så svårt att medvetet göra något halvbra?

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Hej på dig! Nu är deadline passerad och såsmåningom ska vi läsa kopiösa mängder uppsatser. Som om skrivandet inte var nog... Nåväl, uppsatsen är betygsgrundande, så går det bra för dig kan du visst få VG på kursen! Så tappa inte hoppet. Håller tummarna för dig!

P sa...

Jag håller tummarna tillbaka; hur har det gått?
Jag vet bara att i A-kursen skulle man ha VG på mer än hälften av momenten för att även få det som kursbetyg. På den här kursen har jag haft G på två och VG på ett, så över hälften blir det ju inte...