måndag, juni 11, 2007

Resumé av den senaste tiden

Sitter här och lyssnar på diskmaskinen. Jag känner mig aningens rolös och har gjort det den sista tiden, bland annat därför det inte blivit mycket skrivet här.

Flytten och uppsatsen var ju de två största hindren att klara av. Flytten har gått etappvis, och är fortfarande inte helt avklarad. En hög med grejer står inne i Davids rum tills vidare, medan han själv jobbar på en båt i ett hav. Uppsatsen kom in i tid, men jag skrev på den in i det sista. Torsdag satt jag och skrev hela dan tills jag la mig vid fyra. Upp igen klockan åtta på fredag, och inskickning tio minuter innan deadline klockan 10. På eftermiddan och kvällen jobbade klubbverket en sista gång i puben, något som följdes av en lugn men lång pöl. Lördag, efter fem timmars sömn, var det ämbetsmannaavslutning till sisådär klockan två. Söndag var det packning, städning, flyttning av det mesta, läsning av alla andras uppsatser, samt genomgång av min egen. Där klämdes även in ett hejdå-bull-fika med korridoren.

Måndag och tisdag, opponering. Min uppsats saknade egna åsikter, och när jag själv skulle opponera blev jag efter några meningar stoppad av läraren för att jag pratade jättefort och man var tvungen att försöka tyda på läpparna vad jag sa. Det var ju snällt att hon berättade det så att jag kunde försöka lugna ner mig lite, men ack så jobbigt det är med sånt där. Nej, talare kommer jag aldrig bli.

Tisdag kväll var det utgång med klassen, vi hamnade på Bryggan. Det var trevligt, men jag fick väldiga slängar av jag-är-ensam-och-jag-passar-inte-in-här-jag-borde-gå-hem-men-jag-stannar-bara-ett-litet-litet-tag-till-och-ger-det-hela-en-chans-till-kanske-blir-jag-snart-huvudperson-och-nån-vill-prata-med-just-mig-och-jag-kan-komma-på-nåt-både-smart-och-roligt-och-intressant-att-säga-känslor.

På onsdagen var det dags för terminens pubjobbarsexa. Det var roligt och jag hade min fina sommarklänning på mig. Kvällen slutade dock med illamående och jag gick hem (till Davids tomma rum, han låser aldrig, man får ju utnyttja sina vänner) och sov. Dåligt samvete dagen efter då jag insåg att jag inte hjälpt till att städa efter festen, men nån måste ju vara den som är den och det har jag lite halvofficiellt åtagit mig, vad saken än gäller.

Torsdag slutstäd på nationen, från klockan 13 till 21:30.

Och sen dess... ja, inte så mycket. Det får nog bli ett eget inlägg.

Inga kommentarer: