fredag, mars 20, 2009

Borde sluta sova

Men alltså vad är det här? Varenda natt drömmer jag jobbiga drömmar! Inte mardrömar, eller jo det kanske det kan kallas, men det är mer vardagliga hemska saker än monster eller att bli jagad. Jag vaknar likväl med samma olustiga känsla i hela mig. Allting handlar om ungefär samma sak; jag blir sviken eller sårad av samma person. Allt i drömmarna kretsar dessutom om saker som har snuddat mina tankar men som jag aldrig tagit på allvar eller brytt mig så mycket om. Betyder det att de visst spelar roll? Eftersom mitt undermedvetna uppenbarligen kämpar väldigt mycket med det och har gjort det varje natt i mer än en vecka. Jag vill drömma fina och mysiga drömmar, inte såna jag gråter eller blir orolig av! Känslan jag har när jag vaknar, oavsett om det är åka-bergochdalbane-pirr eller nån-jag-älskar-har-gått-bort-sorg, sitter i hela dagen sen, liksom i bakgrunden av allt annat.

Inga kommentarer: