tisdag, mars 10, 2009

Snö

Idag har det snöat till och från hela dan. Det är mysigt med snö, men nu är det väl nästan dags för vår va? Jag längtar efter sol, värme och vårkläder! Här har inte varit sol och klar himmel sen förra söndagen, alltså mer än en vecka sen. Jag har koll.

Något positivt är att jag har pluggat massor idag, säkert åtta timmar. Nu har jag läst det som ska läsas inför seminariet på fredag(!) och det mesta i distanskursen. Innan fredag ska jag få klart ett diskussionsinlägg till den senare, så att jag sen kan ta helg med gott samvete. Planen är att dra till Stockholm direkt efter seminariet för att träffa brudarna, och sen åka vidare till Västerås. Eventuellt blir det Västerås direkt, utan mellansvängen till Stockholm, men iväg ska jag ju hur som helst.

Imorgon blir det plugg och sen stipendiemöte hela kvällen, och på torsdag ska det passas barn på eftermiddagen. Idag har jag inte haft något alls inplanerat, och det var så otroligt skönt! Det behövs dessutom för att jag ska lyckas plugga; jag har sjukt svårt att koncentrera mig och få något gjort när jag har saker inplanerade. (Allså är det ingen hit för mig att gå i skolan 14-16 måndag, tisdag, fredag och jobba torsdagseftermiddagar...)

Inga kommentarer: