fredag, mars 06, 2009

Morr

Någon har tagit ett glas apelsinjuice av mig. Det finns fyra glas i en förpackning, nu blir det fel i min planering! Köp egen juice snåljävel.

Jag har inte mycket tålamod nu alltså, det märks så tydligt. Igår satte jag en arg lapp på en juiceförpackning som låg ovanför min hylla och droppade ner på min mat.
När jag sen gick till jobbet blev jag arg för allt som gick fel, jag som inte ens blir arg! Det slutade med att jag skickade ett sms till min stackars vän, nåt i stil med "Jag hatar att det är slask på marken, hatar att ha ont i axeln, hatar väskan som bara glider ner, hatar snö i skorna, hatar långsamma människor som går framför mig, hatar bilar som kör fort i pölar så det stänker, hatar mobilens ordlista, och HATAR att jag är på ett sånt humör att jag använder ordet hatar!" Himla pepp sms att få, hrm.

Imorse när jag vaknade mindes jag lite av drömmen. Det var fest, alla tjejer hade på sig vita spetsklänningar, lite bröllopsaktigt, och så skulle sällskapen ta sig över en bred å i stan vi var i. Jag hade kommit efter dom andra och sprang över bron för att möta dom, och försökte viskande fråga var jag skulle gå och i vilket led jag skulle ställa mig. Det var publik och folk filmade, så det var jättejobbigt att hamna fel. Alla ignorerade mina frågor så jag gick fram till ett led på måfå. En tjej grät, hon trodde att vi skulle gå i vattnet, och jag klappade lite på henne och sa nåt snällt men hon tittade inte ens på mig. Sen skulle mitt led gå på den osynliga vattenvägen (som tjejen inte sett, det var därför hon trodde sådär) men dom andra gick ifrån mig och jag fick inte plats på det som nu blivit nåt slags flotte. Jag hörde nån bekant röst i folkmassan säga "Stackars Pernilla får du inte plats/nte vara med". Sen tänkte, eller kanske skrek, jag "Jag hatar det här!", vände mig om och sprang storgråtandes iväg i den främmande staden. Med min vita spetsklänning.

Nån som är bra på drömtydning?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag drömde att (en ung variant av) Anna Nicole Smith förförde mig. I en djurpark. Tolkningsförslag?

Anonym sa...

Fördelen med att ha såna här skitdagar är att det kan ju bara bli bättre!!!!
Eller hur? :-)
Jag tror det i alla fall!!
Kram på dig/ Filippa