torsdag, mars 19, 2009

Morgon

Jag tänker för mycket. I många fall är det en ganska dålig egenskap. Men det är ju svårt, för att inte säga omöjligt, att låta bli.

Vad är mätbart? Kan man nånsin ställa upp en människa mot en annan och jämföra rakt av? Ett beteende, en egenskap, ett engagemang. Eller går det inte eftersom varje människa har ett eget förhållande till sin omvärld, en egen historia och så vidare? Om Kalle ger mycket mer än Pelle, är det verkligen så? Pelle kanske ger lika mycket, men på sitt sätt?

Idag blir det lunch med E från Stockholm och på eftermiddagen ska jag jobba. Sen är det ju nästan helg igen, återstår att se hur den blir.

Tydligen är det även idag kanonväder i Västerås. Inte här. Orättvist, ge mig mer sol! Speciellt idag när jag ska passa barn, då vill jag ha sol vid lekplatsen ju.

Tydligen har jag pälsängrar i rummet. För att få bort dom ska man tvätta allt man har (och, antar jag, göra ordentligt rent där kläder och tyger förvaras). Hur det ska gå till när man bara får tvätta i tre timmar vet jag inte riktigt. På en höft blir det nog tio maskiner, minst. På tvättiden hinner man med tre eller fyra om man vill att allt blir torrt också. För att ytterligare bättra på min fräschör har jag inte diskat på hela veckan, så rummet är belamrat.

Ung och fräsch kvinna finnes. Kom och ta mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

De dör i minusgrader: Alltså, ut med allt över natten och sen skaka som en galning bort allt. Passa samtidigt på att städa som en galning.

Malin sa...

I mitt område har vi 17 maskiner, inga tvätttider - bara att tvätta när man vill. Istället är risken stor att du inte får behålla favojeansen efter att någon annan sett dem i tvättstugan :(

Jag har upptäckt tre saker som är effektiva mot pälsängrar: rödceder rödceder rödceder. ring rödcederföretaget och be om hjälp om du är fundersam. länkten till dom är: http://www.rodceder.se lycka till och tack för en sjyst blogg.

P sa...

Sagoslott: Hade underlättat med en balkong tror jag! Annars tar säkert klepto allt...

Malin: Usch, ja jag gilar faktiskt vår tvättstuga. Tre maskiner, man bokar tid, och under den bokade tiden kan ingen annan komma in i tvättstugan.
Jag kollade just på rödcederlänken, men jag måste erkänna att jag fortfarande inte riktigt fattar vad det är och hur det funkar?

Malin sa...

Enligt rödcederföretaget så är rödcederträ (måste vara från juniperus virginia då det finns många sorter) ett trä som bara växer i usa, luktar gott för människor, men illa för skadedjur.

De är leverantör till tv4 programmet rent hus (tv4 kallar det för eterisk olja pga. otillbörlig kokurnans, eller nåt). Skadejur tycker om sopor, det luktar gott för dom, vi tycker inte om det. De tycker inte om rödcedern. Det har funkat för mig.

Och tvättstugan - nej, det är ingen hit, jag skynda mig ner till tvättstugan innan jag samma dag åkte hem över påsk. Min nya jacka var borta :( :( :(