måndag, maj 11, 2009

But why?

Vad är grejen? Varför är det någon i huset som borrar och hamrar varje måndagsmorgon? Känner denna någon att det är det bästa sättet att starta en ny vecka på? Jag ville ju snooza!

Jag är mest arg på den här uppsatsen, det är ett så konstigt upplägg! För det första måste man utgå från en huvudbok. Den ska vara skriven av en antropolog, och får inte tillhöra kurslitteraturen. Jag har ett bra ämne, men hittar ingen huvudbok till det. När jag undrade om jag då måste byta ämne föreslog läraren en bok för mig. Nu sitter jag här och bläddrar i Carnivals, Rogues, and Heroes - An Interpretation of the Brazilian Dilemma och undrar hur den ska fungera som huvudbok för en uppsats om sekulära riters betydelse i det moderna Sverige.

I fredags fick jag veta att min planerade huvudbok, om just precis det ämnet, inte fungerar eftersom den är skriven av en religionspsykolog. Klockan 16 slutade vi, då fick hela klassen springa till bibblan och försöka hitta något innan det stängde 16.30. Till lektionen idag måste vi ha en huvudbok, och jag som haft annat att göra under helgen kommer nog inte ha det. Screw uppsatsupplägget. Dessutom har vi lektioner tre gånger i veckan där vi bland annat ska prata om hur man skriver uppsats samt ha grupphandledning. Ja, vad smart, vad är vitsen med att faktiskt hinna skriva liksom?

Nej jag är inte bitter.

Inga kommentarer: