tisdag, maj 19, 2009

Nattliv

Idag är det tomt i huvudet. Grått ute. Skola om några timmar, hoppas det går smärtfritt. Vem vet, jag kanske till och med lär mig nåt vettigt och inte tycker att det är slöseri med tid.

Inatt blev jag jagad av en medeltida riddare på häst, men hann precis bli insläppt genom altandörren av mamma innan han hann ifatt. Mamma var märkligt lugn, jag skrek i panik på hjälp och att jag blev jagad och hon sa "Jaha vad är det med det då?". Ungefär som när man får panik över en spindel och hon lugnt tar den i handen och släpper ut den.

Sen styrde jag ett stort skepp, tillsammans med min gamla backpackerkompis. Höga vågor och suspekta hinder.

Nattens höjdpunkt var nog när jag var på ett rymdskepp. Vi cruisade runt i rymden, firade nyår (genom att se fyrverkerier vid Fyrisån på en tv-skärm) och landade och lyfte på olika planeter. Istället för att åka tillbaka till jorden bestämde jag att vi skulle försöka rädda en tjej på en annan planet, för även om det var att riskera hela besättningens liv skulle det vara värre för oss att överleva utan henne. Nobelt.

N var med, och Brad Pitt/Johnny Depp, jag var höjdrädd, och Ns vän M var med och pratade jättemycket. Jag blev glad och insåg att det betydde att jag var accepterad i vänskapskretsen.

Inga kommentarer: