fredag, maj 15, 2009

Slut på dagen

Efter fyra timmars sömn igår och en dag fylld med mycket tankar och gott sällskap börjar det verkligen bli dags att sova. Härligt promenadsällskap avlöstes av dito fikasällskap. Plugget är det däremot åt helvete med nu. Vi hoppas att det vänder imorgon! Kanske får jag en dröm inatt som ledsagar mig i valet av uppsatsämne.

För övrigt är tankarna och grubblet såklart kvar på grund av att jag inte känner mig okej med det som beslutats och blivit sagt, trots att jag trodde det. Och så har jag insett att jag är ett mähä, det går tydligt att läsa i ett tidigare inlägg. "Jag gör det här fast jag tycker det är jobbigt och inte vill, för man måste ju anpassa sig och annars blir det jobbigt för nån annan" och sen nåt stycke längre ner "jag kan ju inte förvänta mig av nån annan att den ska göra nåt den tycker är jobbigt för att det är viktigt för mig". Dubbelmoral? Har man en moral som är dubbel borde den väl gagna en själv på bägge sätt snarare än tvärtom, vad är annars vitsen...?

Det känns ändå fint att kunna prata om mina tankar. Att jag kan vara ärlig och bli lyssnad på. Och om sådär tio dagar får jag förhoppningsvis krama också.

Jag är hungrig. Men äta får jag göra imorn! Och skriva uppsatsutkast också, usch vilken ångest. Helt sjukt hur jag slutar fungera så fort jag mår dåligt över nåt. Sån jävla mes.

Sova var det. Aj hunger. Men nej, sova. Gonatt!

Inga kommentarer: