fredag, maj 08, 2009

Orkar inte

Oftast blir jag glad när jag får post, det händer ju så sällan. Det kan ju vara något spännande, kanske ett kärleksbrev eller så. Idag var det dock inte roligt. Jag fick ett brev från institutionen i ABM, dit jag ju har sökt masterprogram till hösten. De har fler sökande än det finns platser inför nästa termin så nu ska dom ordna ett antagningsprov. Två dagar innan min uppsats samt kurs-pmet i distanskursen ska in.

"Testet består av

- ett prov i skriftlig framställning på svenska där du bland annat ska diskutera, analysera och problematisera kring en given fråga samt resonera kring ditt intresse för den sökta utbildningen
- ett prov i engelsk läsförståelse"

Jaha. Så nu kanske jag inte har nån utbildning i höst! Vad gör jag då då? Jävla skit. När jag äntligen hade lyckats bestämma mig för något.

Dessutom är jag inte kvalificerad nog att jobba på H&M, fick jag just precis nu ett mail om. Jag har heller inte erfarenhet eller utbildning nog för att timvicka inom äldreomsorgen.

Det blir ingenting av mig. Ingenting. Fan då, det här som varit en så bra dag hittills, och som jag längtat efter.

Får försöka putta undan de ledsna känslorna av hopplöshet och värdelöshet, för ikväll är det ju födelsedagsfirande goddam! Allt är fixat och klart, återstår bara att hitta mitt leende igen. Det kanske kommer tillsammans med sällskapet på 804:an.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är till å ta nya tag! KAvla upp ärmarna o visa vad du går för! Håller på dig tjejen :-)

Filippa