tisdag, maj 26, 2009

Mord i sinne

Det är imponerande, på ett mycket sorgligt sätt, hur efterblivna vissa så kallade vuxna människor kan vara när det gäller ett kök. Disk från förra veckan står framme, disktrasan ligger oftast i sagda disk, matrester fyller diskhon så att det blir stopp och luktar skit, spisen är ständigt täckt av matreser och skvätt... Det bär mig emot något så fruktansvärt att ta hand om andras skit! Det är en sak när det rör sig om barn eller pensionärer, men jämnåriga?! Så jävla äckligt och irriterande, man undviker ju nästan köket vissa perioder. Nu har jag ändå rensat diskhon som varit fylld i några dagar, samt skrivit fyra(!) arga lappar.

Jag bor med svin, eller kanske imbeciller. Svin får man döda för det ger kött, men hur är det med imbeciller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har säkert redan provat det, men vad händer om du ställer deras grisiga disk (och häll gärna i deras matrester) utanför deras dörr? (om du får ont om kastruller och sånt för eget bruk är du välkommen upp och låna, mina är rena:)
kram Emilia

Anonym sa...

Jag tror att man får döda imbeciller också, men jag är inte säker... Vad sägs omatt vi bestämmer att fallet är så? Dööööööödaaaaaaaaaa!!! Pöss Pösn, saknar dig! /Hanna

Elisabet sa...

Känner igen det där. Och inte blir det bättre till sommaren när färre är kvar och ingen tar ansvar. Man får börja gå med handskar och skyddsmask för att undvika matförgiftning. Kanske en uppenbar pik?